A Spájz Törzsvásárló Program Általános Szerződési Feltételei:
Általános meghatározások
Kártya - A Program emblémáját viselő, a Program kezelésére alkalmas törzsvásárlói kártya
Kártyakibocsátó - A Kártya kibocsátója a DataEdge Kft. (továbbiakban: Kibocsátó)
Regisztráció - Melynek során az Ügyfél a Regisztrációs Űrlap megfelelő kitöltésével kezdeményezi
a programhoz történő csatlakozását. A Regisztráció történhet Online (www.spajzelelmiszer.hu), Telefonon, vagy a Partnerek által kijelölt személyes regisztrációs pontokon.
Regisztrációs Űrlap - A Kibocsátó és Ügyfél által kötendő Törzsvásárlói Kártya szerződés
megkötése érdekében az Ügyfél rendelkezésére bocsájtott űrlap, mely Ügyfél, vagy az Ügyfél
megbízásából (Telefon, Személyes regisztráció) a Kibocsátó által meghatalmazott személy által
megfelelően kitöltve az elválaszthatatlan részét képező Spájz Törzsvásárlói Program Szabályzattal
együtt Kibocsátó és az Ügyfél közötti jogviszonyt szabályozza. Vásárlási utalvány (Pont) elfogadás
feltétele az Ügyfél által megfelelően kitöltött Regisztrációs Űrlap Kibocsátó által történő elfogadása.
Program - A Kibocsátó által üzemeltetett Törzsvásárlói Kártya Program, az úgynevezett Spájz
Törzsvásárlói Program, olyan csoportos vevőjutalmazási rendszer, melyben az Ügyfelek, a Programban
résztvevő Partnereknél Vásárlási Utalványokat (Pont) gyűjtenek, melyeket a Vásárlási Utalvány (Pont)
elfogadó Partnerek hálózatában az azok által forgalmazott, meghatározott árura és szolgáltatásra
válthatnak be. Partnerek egyéb kedvezményeket is biztosíthatnak az Ügyfelek részére.
Kártyabirtokos - Azon természetes személy, aki részére a Kártyakibocsátó a – személyenként
maximum 1 db – Kártyát rendeltetésszerű használat céljából átadja.
Nem Regisztrált Kártyabirtokos – Azon természetes személy, aki a Kártya kézhezvételét
követően még nem Regisztrált. A Nem Regisztrált Kártyabirtokos jogosult Vásárlási
utalvány (Pont) gyűjtésére a Partnereknél. A Vásárlási utalvány (Pont) felhasználására
nincs lehetősége.
Regisztrált Kártyabirtokos – Azon természetes személy, aki a Kártya kézhezvételét
követően Regisztrált. A Regisztrált Kártyabirtokos jogosult Vásárlási utalvány (Pont)
gyűjtésére és felhasználására.
Pont - A Program jóváírási egysége, mely beváltható értékkel rendelkezik.
Partner - A Programban Pontkibocsátóként és/vagy Pontbeváltóként résztvevő Szervezet.
Számla - A Kártyához kapcsolódó, a tranzakciók rögzítésére, elszámolására szolgáló elektronikus
számla.
Pontbeváltó Partner - Az a Partner, amelynek hálózatában az összegyűjtött Pontok
árukra/szolgáltatásokra válthatók.
Belépés a Programba
Az Ügyfelek a Programhoz való csatlakozást bármely a Programban résztvevő Partner üzletében
megtehetik. A pontgyűjtés elkezdéséhez nincs szükség előzetesen regisztrálni. A Nem Regisztrált
Kártyabirtokos jogosult Vásárlási utalvány (Pont) gyűjtésére a Partnereknél. A Vásárlási
utalvány (Pont) felhasználására nincs lehetősége.
Pontbeváltáshoz szükséges lépések: a kártya birtokbavétele után elkezdődik a Pontok felírása,
azonban a Pontok beváltásához szükséges a birtokolt kártyát Online (www.spajzelelmiszer.hu), telefonon, vagy bármely Partner ügyfélszolgálatán regisztrálni. A kártya átvételekor az
Ügyfél tudomást vesz a regisztráció nélküli kártya adatvédelmi nyilatkozatáról, melyet a
kártyahordozó hátoldalán talál. Későbbi regisztráció során a választott regisztrációs csatornán
keresztül ismerheti meg az Ügyfél a regisztrációhoz tartozó adatvédelmi nyilatkozatot. A
Regisztrált Kártyabirtokos jogosult Vásárlási utalvány (Pont) gyűjtésére és felhasználására.
A szerződéses jogviszony az Ügyfél regisztrációjakor jön létre; azzal, hogy a Kibocsátó a kártya
regisztrációjától kezdődően jogosult az Ügyfél adatainak a jelen Program Szabályzat szerinti
kezelésére az Ügyfél által a regisztrációkor megadott hozzájárulás alapján.
A Kibocsátó nem ellenőrzi, hogy a regisztrációkor közölt adatok a valóságnak megfelelnek-e; az
ebből eredő esetleges visszaélések/igények miatt a Kibocsátóval szemben minden jogi út kizárva.
A / kártyabirtokos ugyanakkor köteles a regisztrációkor a valós és aktuális adatait megadni; a
Kibocsátó jogosult a nyilvánvalóan nem valós adatokkal kitöltött regisztrációkat törölni. A
regisztrációban névként a megadott karakterszámban kizárólag a kártyabirtokos személyi
igazolványban szereplő vezetékneve, illetve utóneve tüntethető fel, vagy ezek valamely
rövidítése; ennek megfelelően a regisztrációkor például fantázianév nem szerepelhet.
A regisztráció nélküli kártya egy olyan pontgyűjtő eszköz, amely a Partner regisztrációig
azonnali pontgyűjtést tesz lehetővé az Ügyfél számára. Regisztráció nélküli kártyát csak azok az
ügyfelek használhatnak, akik még nem regisztráltak a Spájz Törzsvásárló Programba, vagyis új ügyfelek
a Program szempontjából. Az regisztráció nélküli kártyára vonatkozó speciális rendelkezések a következők:
A regisztráció nélküli kártya az első használattól (az első tranzakció dátumától) kezdve
3 (három) hónapig érvényes, utána automatikusan érvényét veszti és - ha a fenti
időpontig a regisztráció nélküli kártyát használó Ügyfél nem regisztrál a Programba a
regisztráció nélküli kártya segítségével gyűjtött pontok törlődnek. Ettől a szabálytól a
Spájz az ügyfelek számára kedvező módon eltérhet, így különösen meghosszabbíthatja a regisztráció
nélküli kártya érvényességi idejét.
A regisztráció nélküli kártyával azonnali pontgyűjtés lehetséges, pontbeváltás, vagy más
funkció viszont nem. Amennyiben a vásárláskor, illetve szolgáltatás igénybevételkor a
pontfelírás technikai vagy bármely egyéb okból meghiúsul, regisztráció nélküli kártyára
utólagos pontjóváírás nem lehetséges. Pontbeváltást vagy más, az Általános Szerződési
Feltételek szerint lehetővé tett felhasználást csak a regisztrált kártyával lehet
eszközölni.
A regisztráció nélküli kártyával gyűjtött pontok a regisztrált kártya elektronikus
számlájára automatikusan könyvelésre kerülnek.
Ha az Ügyfélnek már van regisztrált Spájz kártyája, és regisztráció nélküli kártyát is
elkezdett használni a regisztráció elutasításra kerül, a regisztráció nélküli kártyával gyűjtött
pontok elvesznek, mivel minden Ügyfélnek csak egy regisztrált kártyája lehet.
Az elveszett regisztráció nélküli kártya pótlására, vagy a regisztráció nélküli kártya
megújítására, illetve újra érvényesítésére vagy letiltására nincs lehetőség.
Az regisztráció nélküli kártyákkal történő pontgyűjtést a Kibocsátó a tranzakció
módjára, vagy egyéb speciális körülményekre tekintettel korlátozhatja vagy kizárhatja.
Ennek megfelelően az online, webáruházban történő vásárlásokhoz kapcsolódó tranzakciók
esetében a regisztráció nélküli kártya használatára nincs lehetőség, azzal pontgyűjtés
nem végezhető.
A Kártyával a Kártyabirtokos a Kibocsátó által vezetett egyedi elektronikus számlára gyűjti a
pontokat, azaz a pontok mindenkor az elektronikus számlán kerülnek jóváírásra, illetve onnan
kerülnek levonásra az adott tranzakcióknak megfelelően. Amennyiben a kártya az egyes tranzakciók
végrehajtásakor a központi számítógépes rendszerrel elektronikus kapcsolatot teremt, akkor a
kártya a pontfolyószámlán lévő pontok erejéig pontbeváltásra, illetve pontgyűjtésre - az
Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseivel összhangban - felhasználható. Amennyiben a
Kártyabirtokosnak a Programban való részvételét bármely fél felmondja, úgy a Kibocsátó a
kártyát, illetve az elektronikus számlát a felmondási idő utolsó napjával letiltja, illetve
zárolja.
A kártya pótlása
Pótkártyát a Kibocsátó az eredeti kártya elvesztésekor, megsemmisülésekor, eltulajdonításakor,
megsérülésekor, meghibásodásakor engedélyezi. Kártya pótlására a Kibocsátó Partner
Ügyfélszolgálatán, vagy pénztáránál van lehetőség, a pótkártya-regisztráció előfeltétele, hogy a
kártyabirtokos a pótkártya igénylést, a www.spajzelelmiszer.hu oldal erre szolgáló felületén
közölje. A kártya cseréjét a Kibocsátó is kezdeményezheti.
A Kibocsátó a pótkártyát legkésőbb az igény bejelentését, illetve írásos, a www.spajzelelmiszer.hu
oldalon online, vagy e-mail útján történő bejelentés esetén az értesítés kézhezvételét követő 3 munkanapon
belül engedélyezi.
A Kibocsátónak nem felróható esetleges késedelem, szolgáltatás késedelme vagy meghiúsulása miatt
mindennemű jogi út kizárva.
A pótkártya regisztráció nélküli időszakában történt pontok gyűjtése, jóváírása a Kibocsátó
által engedélyezett regisztráció után automatikusan átkönyvelődnek az Ügyfél eredetei
pontjaihoz.
Az online bejelentéseket és rendelkezéseket a Kibocsátó kizárólag a kártyabirtokos egyértelmű
beazonosítása esetén (különösen név, lakcím születési dátum adatainak egyeztetése alapján) fogad
el.
A kártya letiltása
Az elveszett, ellopott, megsemmisült kártyákat telefonon vagy e-mail útján történt
bejelentésének, vagy írásos értesítésének kézhezvételét követő munkanap 10.00 órától letiltja
(továbbiakban: Letiltási Időpont),
Amennyiben a telefonos bejelentés legkésőbb 16.30 óráig (a továbbiakban: Napi Utolsó Bejelentési
Időpont) megtörtént, vagy az e-mail útján történt, illetve írásbeli értesítés a Napi Utolsó
Bejelentési Időpontig a Kibocsátóhoz bizonyíthatóan beérkezett; és - amennyiben ez szükséges - a
kártyabirtokos pótkártya igényét egyidejűleg előjegyzésbe veszi. Az adott naptári napon a Napi
Utolsó Bejelentési Időpontot követően telefonon bejelentett, vagy bizonyíthatóan kézhez vett
bejelentés alapján a kártya letiltása a bejelentést (kézhezvételt) követő második munkanap 10.00
órától lép érvénybe; ilyen esetekben ez utóbbi számít Letiltási Időpontnak.
A letiltott törzsvásárlói kártyával esetleges visszaélés kockázatait és következményeit az 5.1
pontban rögzített - az adott esetnek megfelelő - Letiltási Időpontig a kártyabirtokos viseli.
A kártyaelfogadás felfüggesztése
A Kibocsátó jogosult bármely kártya elfogadását ideiglenesen felfüggeszteni, a kártyát, illetve
a pontfolyószámlát zárolni, amennyiben a kártyával vagy a pontfolyószámlával való visszaélés
alapos gyanúja merül fel. A visszaélés bizonyítására a Kibocsátónak 15 nap áll rendelkezésére.
Akár a Kibocsátó kezdeményez vizsgálatot a visszaélés kiderítésére (függetlenül attól, hogy az
egy Partner megkeresése alapján történt, vagy saját hatáskörben), akár illetékes hatóság vagy
bíróság keresi meg a Kibocsátót a vizsgálat során a Kibocsátó a tranzakciós és személyes
adatokat a Partnerek, vagy az illetékeshatóság vagy bíróság felé továbbíthatja. A vizsgálat
befejezésekor, de legkésőbb az említett határidő lejártakor a Kibocsátó a kártyát, illetve a
pontfolyószámlát a vizsgálat eredményének függvényében vagy véglegesen letiltja (zárolja), vagy
zárolását feloldja.
A kártyával vagy a pontfolyószámlával való bizonyított vagy elismert visszaélés esetén a
Kibocsátó jogosult a kártyát azonnali hatállyal letiltani, illetve a pontfolyószámlát azonnali
hatállyal zárolni.
A kártya és a pontfolyószámla (illetve a Programban való részvétel)
A kártyákkal a kártyabirtokos a Kibocsátó (illetve alvállalkozója) által vezetett egyedi
elektronikus számlára gyűjti a pontokat, azaz a pontok mindenkor a pontfolyószámlán kerülnek
jóváírásra, illetve onnan kerülnek levonásra az adott tranzakcióknak megfelelően. Amennyiben a
kártya az egyes tranzakciók végrehajtásakor a központi számítógépes rendszerrel elektronikus
kapcsolatot teremt, akkor a kártya a pontfolyószámlán lévő pontok erejéig pontbeváltásra,
illetve pontgyűjtésre - az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseivel összhangban -
felhasználható.
Amennyiben a kártyabirtokosnak a Programban való részvételét bármely fél felmondja, úgy a
Kibocsátó a kártyát, illetve a pontfolyószámlát a felmondási idő utolsó napjával letiltja,
illetve zárolja.
Pontok gyűjtése és beváltása, a pontok egyesítése
A kártyabirtokosok a Kibocsátó Törzsvásárlói Program Partnereinél teljesített saját vásárlásaik
és szolgáltatás-igénybevételeik után kártyájukkal a pontfolyószámlára pontokat gyűjthetnek,
amelyeknek a Partnerek hálózatában való beváltása ellenében ár- és/vagy egyéb kedvezményre
jogosultak. A Kibocsátó a mindenkori Partnerek listáját a Partnerek üzlethálózatában és/vagy a
www.spajzelelmiszer.hu oldalon megfelelő formában közzéteszi.
A pontkibocsátás és -beváltás feltételei Partnerenként eltérőek lehetnek és bármikor - azonban
nem visszamenőleges hatállyal - a Partnerek által megváltoztathatók. Az egyes Partnereknél
érvényes pontkibocsátási és - beváltási feltételeket (illetve a pontbeváltáshoz kapcsolódó
engedmények és kedvezmények leírását) az adott Partner az szja-törvény által előírt módon -
általában és jellemzően az üzlethelyiségeiben kifüggesztett hirdetmény útján és/vagy a honlapján
- közzéteszi.
A pénztárgéppel ellátott Partnerek esetében a pontok rögtön az áruvásárlás alkalmával a
pontfolyószámlán jóváírásra, illetve engedmény (kedvezmény) igénybevétele esetén a
pontfolyószámláról levonásra kerülnek. A jelen pont szerinti Partnereknél pontokat kizárólag
fizetéskor, a kártyának a pénztárosnak való átadásával lehet a kártyabirtokos pontfolyószámláján
jóváírni vagy arról beváltani. Pénztártól való távozás után pontkibocsátásra vagy -beváltásra
biztonsági okból nincs lehetőség. Amennyiben a ponttranzakcióról bizonylat kerül kiállításra,
úgy a kártyabirtokos a pontfolyószámláján jóváírt vagy onnan levont pontmennyiséget köteles a
kapott bizonylat alapján azonnal ellenőrizni. Az esetlegesen helytelenül jóváírt vagy levont
pontösszeggel kapcsolatos reklamációt a kártyabirtokos a helyszínen, még a pénztártól való
távozás előtt köteles jelezni. Amennyiben a reklamáció nem nyer megfelelő elintézést, a
kártyabirtokos jogosult az adott Kibocsátó Partner Ügyfélszolgálatán és/vagy a Kibocsátó
központi Ügyfélszolgálatán panaszt tenni. A pénztártól való távozás után reklamációt nem lehet
elfogadni. A Partnerek pénztárosai a kártya átadásakor, vélelmezik, hogy az átadó fél a kártya
tényleges birtokosa; a személyazonosságot nem ellenőrzik.
A pénztárrendszer vagy a POS-terminálok általános üzemzavara esetén pontok felírása (gyűjtése)
és beváltása sem a helyszínen, sem utólag nem lehetséges. A pontkibocsátás és - beváltás
üzemzavar miatti, az egész elfogadóhelyre kiterjedő átmeneti szüneteltetéséről az érintett
Kibocsátó Partner a kártyabirtokosokat a pénztáraknál és az elfogadóhely bejáratánál elhelyezett
hirdetményen tájékoztatja.
Amennyiben a POS-terminál, a pénztárgép vagy a chipkártya műszaki hibája csak az éppen
folyamatban lévő kártyatranzakciót hiúsítja meg, úgy az adott tranzakció keretében meghiúsult
pontkibocsátásról az érintett Partner egy ún. pontkorrekciós bizonylatot állít ki. Pontbeváltás
műszaki hiba esetén sem a helyszínen, sem utólag nem lehetséges.
Amennyiben a pontkibocsátás és/vagy -beváltás műszaki okok miatt ideiglenesen az előzetesen
meghirdetett feltételektől eltérően történik, úgy az érintett Kibocsátó Partner e tényről a
kártyabirtokosokat a pénztáraknál és az elfogadóhely bejáratánál elhelyezett hirdetményen
tájékoztatja. Az előre meghirdetett pontkibocsátási és/vagy beváltási feltételektől a Kibocsátó
Partnerek jogosultak műszaki okok miatt eltérni. Emiatt sem velük, sem a Kibocsátóval szemben
igények nem támaszthatók.
A pénztárgéppel összekötött terminálok esetében amennyiben a fizetési folyamat már lezárásra
került, úgy a helyszíni pontkibocsátás és/vagy -beváltás műszakilag már nem lehetséges.
Amennyiben a fizetési művelet lezárása azért lett végrehajtva, mert a kártyabirtokos későn
jelezte, hogy kártyáját használni kívánja, úgy a pontkibocsátás és/vagy -beváltás véglegesen
meghiúsult, korrekcióra nincs mód. Amennyiben a kártyabirtokos időben jelzett, és a fizetési
művelet lezárására a pénztáros figyelmetlensége miatt került sor, úgy a kártyabirtokos a
meghiúsult pontkibocsátásról pontkorrekciós bizonylatot kap, illetve amennyiben pontot kívánt
beváltani, úgy a pénztárblokkot le kell stornózni és a / pénztárgépi adatbevitelt meg kell
ismételni, vagy jegyzőkönyvet kell kiállítani. Jelen alpontnak a pontbeváltással kapcsolatos
rendelkezései a pénztárgéppel össze nem kötött terminálokkal működő elfogadóhelyekre is
érvényesek.
A pontkorrekciós bizonylaton feltűntetett pontok a Kibocsátóhoz való beérkezést követő 7 napon
belül kerülnek jóváírásra a kártyabirtokos pontfolyószámláján; a jóváírásról a kártyabirtokos
külön értesítést nem kap. A pontkorrekciós bizonylaton alapuló pontjóváírási igény a
pontkorrekciós bizonylat keltétől számított legfeljebb 30 napon belül érvényesíthető, amely
határidő jogvesztő; így amennyiben a Kibocsátóhoz a pontkorrekciós bizonylat bármely okból e
jogvesztő határidő elteltét követően érkezik be, úgy a Kibocsátó a pontkorrekciós bizonylat
szerinti pontjóváírás teljesítésére nem köteles.
Amennyiben a pontkibocsátási vagy -beváltási tranzakció a kártyabirtokos érdekkörében felmerült
ok miatt hiúsul meg, utólagos pontkibocsátásra vagy -beváltásra nincs mód. A kártyabirtokos
érdekkörében felmerült oknak tekinthető különösen, ha a kártyatest vagy a mikrochip megsérült,
ha a kártya le van tiltva, vagy használata fel van függesztve, vagy ha a kártya nincs a
kártyabirtokosnál.
A Kibocsátó a pontkibocsátási és -beváltási tranzakciókat a kártyabirtokosok pontfolyószámláján
regisztrálja; minden esetben a pontfolyószámlán lévő pontmennyiség az irányadó. Ha a
kártyabirtokos a ponttranzakcióról nyugtát és/vagy e-mail-es értesítést kap; azonban a nyugtán
lévő, illetve az e- mailben szereplő pontmennyiség és az aktuális pontfolyószámla-egyenleg
között eltérés van, akkor a pontfolyószámla egyenlegét kell irányadónak tekinteni. A
kártyabirtokosok az aktuális pontfolyószámla egyenlegükről a Kibocsátó Ügyfélszolgálatától
tájékoztatást kérhetnek, vagy Online fiókjukban megtekinthetik.
A pontok egyik pontfolyószámláról egy másikra (utóbbi a továbbiakban: célszámla) átvezetésére;
két (vagy több) kártyabirtokos pontjainak egyesítésére nincs mód.
A kártyabirtokos elhalálozása esetén az erről szóló értesítésnek a Napi Utolsó Bejelentési
Időpontig történő kézhezvételét követő banki nap 10.00 órától a Kibocsátó az érintett kártyát
ideiglenesen tiltólistára helyezi. Az ilyen tartalmú valótlan bejelentések vagy hamis iratok
miatti esetleges visszaélések miatt a Kibocsátó semmilyen felelősséget nem vállal. Az értesítést
követően az érintett kártyát a Kibocsátó részére megőrzésre be kell küldeni, vagy meg kell
semmisíteni. A kártyával összekapcsolt pontfolyószámlán levő egyenlegről kérés esetén a
Kibocsátó a hagyatéki eljáráshoz igazolást bocsát ki az örökösök részére. A jogerős hagyatéki
végzés bemutatásakor a Kibocsátó az elhunyt kártyabirtokos kártyáját végleg letiltja és - ha a
kártya a Kibocsátóhoz beküldésre került - megsemmisíti, pontfolyószámláját zárolja, valamint az
azon nyilvántartott pontegyenleget az örökösök pontfolyószámláján a jogerős hagyatéki végzésben
foglaltaknak megfelelően jóváírja. Amennyiben a jogerős hagyatéki végzésből egyértelműen más nem
következik, az elhalálozott kártyabirtokos örökösének az elhalálozásról szóló értesítést közlő
személy által örökösként megjelölt személy(eke)t kell tekinteni. A jogerős hagyatéki végzés
hiányában ugyanakkor az elhalálozott kártyabirtokos pontjait a Kibocsátó az örökösök részére nem
tudja jóváírni. Amennyiben valamely örökös kártyával (pontfolyószámlával) nem rendelkezik, és
ilyet igényelni sem kíván, úgy a Kibocsátóval szemben úgy kell tekinteni, hogy az örökölt
pontokra nem tart igényt, és e vonatkozásban a Kibocsátóval szemben semmilyen igényt sem
érvényesíthet.
A pontok csak és kizárólag áruk vásárlása vagy szolgáltatások igénybevétele esetén - az adott
vásárlással (szolgáltatással) kapcsolatos engedmény (kedvezmény) megszerzése érdekében -
válthatók be, azok beváltása ellenében pénzbeli kifizetést teljesíteni tilos. A vásárlásnak
(szolgáltatásnak) a pontbeváltáshoz kapcsolódó árengedménnyel csökkentett ellenértékét a
kártyabirtokos tetszőleges - az adott Partnernél egyébként elfogadott - fizetőeszközzel
egyenlítheti ki. A pontbeváltás kapcsán megszerezhető engedmény (kedvezmény) maximális mértéke
az egyes Partnerek esetében eltérhet, mivel ennek meghatározására a Partnerek saját
hatáskörükben jogosultak. A vásárlás, illetve szolgáltatás igénybevétel pontbeváltással
kiegyenlített összege után pontok nem gyűjthetők; e szabálytól ugyanakkor a Partnerek -
diszkrecionális jogkörben hozott döntésük alapján, illetve a rájuk irányadó pontkibocsátási és
-beváltási feltételekben - eltérhetnek.
A Kibocsátó egyoldalú, visszavonható döntésével, de minden Ügyfél számára azonos módon
elérhetően lehetővé teheti, hogy a Program általános feltételeitől eltérő módon is fel lehessen
használni a gyűjtött pontokat (pl.: jótékonysági célokra; elektronikus fizetőeszközként; stb.),
illetve további kedvezményeket is biztosíthat. Az ezekre vonatkozó pontos feltételrendszereket a
Kibocsátó mindenkor a www.spajzelelmiszer.hu honlapján teszi közzé, és az ott írt keretek
között lehet annak érvényt szerezni.
A Kibocsátó lehetővé teheti a pontkibocsátást és/vagy - beváltást egyes Partnereinél az online,
webáruházban történő vásárlások esetében (is). Az ilyen ponttranzakciók a továbbiakban „Online
Ponttranzakciók". Az Online Ponttranzakciók feltétele, hogy a kártyabirtokos a webáruházban
történő regisztrációkor és/vagy az online megrendelés során kifejezetten úgy nyilatkozzon, hogy
(i) Kibocsátó kártyával rendelkezik; (ii) a vásárlás során Kibocsátó pontot kíván gyűjteni,
illetve beváltani; (iii) továbbá a nevét, születési dátumát és Kibocsátó kártyaszámát megadja. A
Partneri webáruházban a kártyabirtokos által megadott személyes adatok kezelésének
jogszerűségéért kizárólag az adott webáruházat üzemeltető Partner tartozik felelősséggel. A
Partnerek jogosultak a kártyabirtokos által megadott (iii) pont szerinti adatokat, valamint az
Online Ponttranzakció adatait a Kibocsátó részére továbbítani, a jelen Általános Szerződési
Feltételek szerinti adatkezelés, illetve az Online Ponttranzakció végrehajtása céljából.
Amennyiben a megadott kártyabirtokosi személyes adatok a Kibocsátó adatbázisban szereplő
adatokkal megegyeznek, úgy a Kibocsátó, illetve a Partner vélelmezi, hogy az Online
Ponttranzakció során a kártyabirtokos személyesen jár el; a személyazonosságot nem ellenőrzi.
Amennyiben az Online Ponttranzakció során megadott személyes adatok a Kibocsátó adatbázisban
szereplő személyes adatoktól eltérnek, úgyszintén akkor is, ha a megrendelőként és
kártyabirtokosként feltüntetett személy eltérő; úgy a Kibocsátó, illetve a Partner jogosult az
Online Ponttranzakció végrehajtását megtagadni.
A személyes adatok megadása és az ellenőrző folyamat végrehajtása után az Online Ponttranzakció
a kártyabirtokos pontfolyószámláján ideiglenes tárolásra kerül. A tranzakció véglegesítése (az
Online / Ponttranzakció végleges könyvelése a pontfolyószámlán) a fizetési tranzakció
befejezése, illetve áru átvétele után, 7 naptári napon belül történik. Az Online Ponttranzakció
végleges könyveléséig az Online Ponttranzakció csupán ideiglenesen kerül rögzítésre a
pontfolyószámlán, így a pontfolyószámla új egyenlege (amely az ideiglenesen rögzített Online
Ponttranzakciót már magában foglalja) kizárólag tájékoztató jellegű. Az Online Ponttranzakció
kezdeményezésével a kártyabirtokos önkéntesen hozzájárul ahhoz, hogy az ideiglenes
tranzakciókról, illetve az Online Ponttranzakcióval kapcsolatosan a Kibocsátó, illetve a Partner
részére automatikus tájékoztató e-mailt küldjön. Az Online Ponttranzakciók során előforduló
esetleges késedelmekért, műszaki hibákért, illetve az Online Ponttranzakciók esetleges műszaki
hibák miatti elmaradásáért a Kibocsátót, illetve a Partnert felelősség nem terheli.
Pontok törlése, visszavonása, beváltott pontok visszaadása; a pontok elévülése
A Kibocsátónak jogában áll a már jóváírt törzsvásárlói pontokat törölni, amennyiben a jóváírást
követően kiderül, hogy azokat a Kibocsátó Partnerek nem szabályosan nyújtották vagy azokat a
kártyabirtokos jogosulatlanul, vagy visszaélés révén szerezte.
Áruvisszaadáskor pontkorrekció (utólagos pontvisszavonás) csak abban az esetben történik, ha a
visszavételezett áru teljes ellenértékét a Partner eladáshelyén visszatéríti a kártyabirtokosnak
- ez esetben a vásárlás után járó pontok visszavonását Partner Pontkorrekciós bizonylaton
kérheti Kibocsátótól. Amennyiben áruvisszaadáskor a kártyabirtokos vagy csereutalványt vagy
csereárut (esetleg szóróajándékot) kap, úgy nem történik pontkorrekció, mivel a csereutalvánnyal
később kiegyenlített áruérték után törzsvásárlói pontok már nem járnak.
A Kibocsátó jogosult utólag a technikai vagy adminisztrációs hiba folytán tévesen jóváírt
pontokat a kártyabirtokostól előzetesen írásos értesítés és indoklás mellett visszavonni,
illetve köteles az ugyanilyen okból kifolyólag tévesen levont pontokat a kártyabirtokos részére
utólagosan jóváírni. A Kibocsátónak az előző mondatban foglalt joga illetve kötelezettsége a
hiba bekövetkezése napjától számított egy éven belül évül el.
Amennyiben a kártyabirtokos a kártyát legalább egy évig nem használja úgy, hogy azon - és
egyúttal a Kibocsátó számítógépes rendszerén - tranzakció nem kerül regisztrálásra (így a
kártyabirtokos a kártyához rendelt pontfolyószámlán pontot nem gyűjt, illetve a már
összegyűjtött pontjait nem váltja be), a Kibocsátó jogosult a pontfolyószámlán (és a kártyán)
lévő valamennyi fel nem használt pontot törölni. Az ilyen pontfolyószámlákon (kártyákon) lévő
pontok törlésére minden évben egyszer, az év utolsó napjának hatályával kerül sor, és a törlést
megelőző egy éves pontelévülési határidő is ettől a naptól számítandó. A pontok e bekezdés
rendelkezéseivel összhangban történt törlésével kapcsolatban a kártyabirtokosok a Kibocsátóval
szemben semmilyen igényt nem támaszthatnak.
Adatvédelem
Az adatvédelemmel kapcsolatos összes rendelkezést a Spájz Adatvédelmi Tájékoztató szabályozza,
mely megtalálható www.spajzelelmiszer.hu weboldalon.
Felelősség, szavatosság
A Kibocsátó a kártyabirtokosokkal szemben felel az adatok biztonságáért, az adatok megfelelő
védelméért a jogosulatlan hozzáférés, a megváltoztatás, a nyilvánosságra hozás, a törlés, a
sérülés és a megsemmisülés terén. A Kibocsátó a kártyák esetleges téves letiltásáért, illetve a
számlák téves zárolásáért csak szándékosság esetében felel.
Sem a Kibocsátó, sem a Kibocsátó Partnerek nem felelnek a törzsvásárlói kártyákkal kapcsolatos
visszaélésekért, valamint a kártya elvesztése, ellopása, megsemmisülése, megsérülése
következtében keletkezett károkért, kivéve, ha azok a Kibocsátó vagy szerződött partnerei
(illetve azok munkatársai, alvállalkozói) szándékos magatartására vezethetők vissza.
A Kibocsátó nem felel a Kibocsátó Partnerek kártyabirtokosokkal szembeni teljesítéseiért,
különös tekintettel a náluk vásárolt árukkal és szolgáltatásokkal kapcsolatos szavatossági és
jótállási igényekért, illetve termékfelelősségi kötelezettségekért. A Partnereknél beszerzett
árukkal és szolgáltatásokkal kapcsolatos reklamációkat és igényeket a kártyabirtokosoknak
közvetlenül velük kell rendezniük.
A Kibocsátónak a törzsvásárlói pontok jogosultatlan beváltásával kapcsolatos felelőssége arra
korlátozódik, hogy a Kibocsátónak felróható okból kifolyólag beváltott törzsvásárlói pontokat a
Kibocsátó az érintett kártyabirtokosnak ismételten jóváírja. A Kibocsátónak a
kártyabirtokosokkal fennálló jogviszonyával összefüggő kártérítési felelőssége egyebekben - ide
nem értve a szándékos, továbbá az emberi életet, testi épséget, vagy egészséget megkárosító
károkozásért való felelősséget - kizárt. A Kibocsátó kártérítési felelősségének korlátozása a
szerződésszegésért való felelősség tekintetében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény 6:152. § rendelkezésén alapul.
Sem a Kibocsátó, sem a Kibocsátó Partnerek nem felelnek a kártyabirtokosokat terhelő vagy rájuk
áthárított közteher-kötelezettségek teljesítéséért, hacsak jogszabály ennek ellenkezőjét nem
írja elő.
A Kibocsátó az általa kibocsátott mágneskártyákra a kártyaszállító által vállalt mindenkori
szavatossággal és szavatossági idővel megegyező mértékű és időtartamú szavatosságot vállal.
A Kibocsátó, a Kibocsátó mindenkori Partnerei és e személyek alvállalkozói, teljesítési segédei
vezető tisztségviselőinek e jogviszonyukkal összefüggésben bármely kártyabirtokosnak okozott
kárért való felelőssége - ide nem értve a szándékos és az emberi életet, testi épséget vagy
egészséget megkárosító károkozásért való felelősséget - kizárt; amelyet a kártyabirtokosok a
kártyaigényléssel és a kártya használatával kifejezetten elfogadnak, és e vonatkozásban az
igényérvényesítés jogáról kifejezetten / lemondanak. E pont vonatkozásában a jelen Általános
Szerződési Feltételek szerződő felének kell tekinteni a fent említett személyek mindenkori
vezető tisztségviselőit is.
Reklamáció-ügyintézés, tájékoztatás
Amennyiben a kártyabirtokosnak a Programmal kapcsolatban bármely természetű panasza vagy kérése
van, a Kibocsátó Ügyfélszolgálatát kell írásban, e-mail útján vagy telefonon megkeresnie.
Telefonos, e- mailes és postai bejelentéseket és rendelkezéseket a Kibocsátó kizárólag a
kártyabirtokos egyértelmű beazonosítása esetén (különösen név, lakcím, születési dátum adatainak
egyeztetése alapján) fogad el. A kártyabirtokos nevében harmadik személy kizárólag jogszabályi
felhatalmazás alapján (pl. törvényes képviselő), vagy legalább teljes bizonyító erejű
magánokiratba foglalt meghatalmazás alapján járhat el; amely feltételeket ezen eljáró harmadik
személy köteles bizonyítani a Kibocsátó felé. Mind az Ügyfélszolgálatra bejövő hívásokról, mind
pedig az Ügyfélszolgálat által esetlegesen az Ügyfelek irányába kezdeményezett hívásokról
hangfelvétel készül.
Amennyiben a kártyabirtokos reklamációjának vagy egyéb kérésének, bejelentésének elintézéséhez
szükséges adatok nem állnak a Kibocsátó rendelkezésére, vagy a kapott felvilágosítással a
kártyabirtokos nem elégedett, vagy az Ügyfélszolgálatnak az adott ügyben nincs döntési
kompetenciája, vagy nem kizárólag a Kibocsátót érinti a döntés, úgy az adott reklamációs panasz,
illetve kérés vagy bejelentés rögzítésre kerül, és a Kibocsátó az eset jellegétől és
körülményeitől függően a lehető legrövidebb idő (de nem több mint 30 nap) alatt kivizsgálja az
esetet.
Amennyiben a reklamáció valamely Kibocsátó Partner magatartásával kapcsolatos (pl. az előzetes
közzétettől eltérő mennyiségű pont kibocsátása vagy beváltása), úgy a kártyabirtokos rögtön az
adott Kibocsátó Partner üzlethelyiségében megteheti reklamációját. Amennyiben a reklamáció a
helyszínen nem nyer a kártyabirtokos megelégedésére elintézést, úgy jogosult a Kibocsátó
Ügyfélszolgálatán is panaszt tenni.
A szerződés felmondása, a kártyahasználat felfüggesztése
A Kibocsátó jogosult a kártyabirtokosnak a Programban való részvételét azonnali hatállyal
felmondani és egyidejűleg a kártyáját érvényteleníteni és tiltólistára helyezni, a
pontfolyószámlát zárolni, amennyiben a kártyabirtokos neki felróható okból hamis adatokat közöl
a Kibocsátóval, vagy a kártyával való visszaélést, vagy a kártyaszerződés megszegését, illetve
egyéb jogsértését elismerte illetve az egyértelműen bizonyítást nyert, vagy a kártyabirtokos
cselekedeteivel, megnyilvánulásaival a Program működését, céljainak elérését vagy a többi
résztvevő (kártyabirtokosok, Kibocsátó Partnerek) jogos érdekeit veszélyezteti vagy őket
hátrányos helyzetbe hozza, és ezen magatartásának a Kibocsátó írásos felszólítását követően sem
vet véget. Ebben az esetben egyik sem léphet fel a Kibocsátóval szemben semmilyen igénnyel.
A fenti esetekben a Kibocsátó és Partnerei véglegesen mentesülnek a kártyabirtokosnak a
felmondás időpontjában meglevő pontegyenlege beváltási kötelezettsége alól, továbbá követelhetik
a jogosulatlanul szerzett és/vagy beváltott pontok miatti káruk teljes megtérítését mindazon
személyektől, akik a károkozásban tevőlegesen részt vettek, illetve azt szándékosan vagy
gondatlan eljárásukkal elősegítették.
A kártyabirtokosnak jogában áll a Programban való részvételét bármikor rendes felmondással
azonnali hatállyal írásban megszűntetni. A felmondás a Kibocsátó Ügyfélszolgálatára való
érkeztetéssel hatályosul, és még ezen a napon a Kibocsátó intézkedik a kártya letiltásáról - a
fenti 5.1. pontban szabályozott mechanizmusnak megfelelően -, valamint az Ügyfél adatainak
megfelelő törléséről. A kártyabirtokos a felmondásra irányuló írásos nyilatkozatának a Kibocsátó
részére való elküldését követő 30 napon belül köteles kártyáját a Kibocsátó részére
visszaszolgáltatni, vagy önmaga megsemmisíteni. A felmondás hatályosulásáig be nem váltott
pontok elvesznek.
A Kibocsátó jogosult a kártyát a kártyabirtokos és a Kibocsátó közötti szerződéses jogviszony
megszűnése napjával érvényteleníteni, és tiltólistára helyezni, a pontfolyószámláját zárolni.
A Kibocsátó jogosult egy adott kártya elfogadását, illetve a kártyához tartozó kártyabirtokos
részvételét a Programban felfüggeszteni, amennyiben alapos okkal feltételezhető, hogy a
kártyával (pontfolyószámlával) kapcsolatban bárminemű visszaélés, szerződésszegés vagy egyéb
jogsértés történt, függetlenül attól, hogy abban a kártyabirtokos (pontfolyószámla-birtokos)
vétkes volt-e vagy sem. A kártyaelfogadás illetve a részvétel felfüggesztésének időtartama nem
haladhatja meg a felfüggesztésre okot adó esemény alapos kivizsgálásához ésszerűen szükséges
időt, de legfeljebb 15 napot. Ebben az esetben egyik kártyabirtokos (közös pontfolyószámla
esetén a vétlen kártyabirtokos) sem léphet fel a Kibocsátóval szemben semmilyen igénnyel.
A program módosítása és befejezése
Tekintettel arra, hogy a Program keretében a Kibocsátó illetve annak partneri köre a
kártyabirtokosok részére egyoldalúan, ellenszolgáltatás nélkül nyújtanak kedvezményt, a
Kibocsátó jogosult a Program jellemzőit, feltételrendszerét, a Partnerek körét bármikor
egyoldalúan megváltoztatni, a módosítás azonban nem lehet visszamenőleges hatályú, azaz a
kártyabirtokosok megszerzett jogait nem érintheti. Hacsak a jelen Általános Szerződési
Feltételek másként nem rendelkeznek, a módosításról szóló értesítés (i) a Kibocsátó Partnerek
üzlethelyiségeiben elhelyezett közlemény útján, és/vagy honlapján történő figyelemfelhívás
mellett a módosítás részletes szabályainak a Kibocsátó honlapján történő közzétételével
történik. A módosítás hatályba lépésére mindenkor ésszerű határidőt, de legalább 15 napot kell
hagyni. A Program módosításának hatályba lépése után közölt felmondásra (13.3. pont) már a
módosított Program-szabályok az irányadók. A módosítás miatt kilépő kártyabirtokosok a /
Kibocsátóval szemben - a meglevő pontjaik beváltásán túlmenően - semmilyen igényt nem
támaszthatnak.
A Kibocsátó jogosult a Kibocsátó Törzsvásárló Programot a kártyabirtokosok 90 napos határidővel
történő előzetes értesítése mellett bármikor befejezni. Az értesítés a (i) Kibocsátó honlapján,
és/vagy (ii) a Kibocsátó Partnerek üzlethelyiségeiben elhelyezett közlemény útján, és/vagy
honlapján történő figyelemfelhívás mellett történik. Az értesítés megjelenését követő naptól
kezdve a pontok kibocsátása megszűnik és a Program befejezéséig hátralevő időben már csak a
pontok beváltására van mód. A Program megszűnése napjáig be nem váltott pontok véglegesen
érvényüket vesztik.
Díjak
A kártyabirtokos belépése a Programba díjmentes és nem jelent semminemű kötelezettségvállalást a
Kibocsátó Partnerekkel kötendő üzletekre vonatkozóan.
Egyéb rendelkezések
A törzsvásárlói pontok kibocsátásával és beváltásával kapcsolatos esetleges közterhek (adók,
járulékok, illetékek, hatósági díjak stb.) - amennyiben jogszabály másképp nem rendelkezik - a
kártyabirtokosokat terhelik. Ez érvényes arra az esetre is, amikor valamely jogszabály a
közteher elsődleges kötelezettjeként a Kibocsátót jelöli meg, de megengedi ennek továbbhárítását
a kártyabirtokosokra.
A kártyabirtokosok tájékoztatása a Program egyéb, a kártyabirtokosokat érintő kérdéseiről a
Kibocsátó Partnerek üzlethelyiségeiben és / vagy honlapján, továbbá a Kibocsátó honlapján
elhelyezett hirdetmények útján történik.
A törzsvásárlói kártya a Kibocsátó tulajdonát képezi. A kártyabirtokos a kártyát a Programban
való részvétele befejezésekor köteles postai úton beszolgáltatni, vagy a Kibocsátó
Ügyfélszolgálatán leadni vagy megsemmisíteni.
A pontokat nem lehet készpénzre vagy devizára átváltani. A törölt, érvénytelenné vált, elévült,
vagy egyéb okból be nem váltott pontok után azok pénzben kifejezett értéke vagy kártérítése,
vagy egyéb ellenszolgáltatás nem igényelhető.
A Kibocsátó a kártyát, valamint a kártyabirtokosnak szóló valamennyi iratot és értesítést mindig
az általa ismert legutolsó értesítési címre küldi. Címváltozás vagy személyi adatokban
bekövetkezett egyéb változás esetén a kártyabirtokos köteles a Kibocsátót haladéktalanul
tájékoztatni. Az elavult, megváltozott adatok miatt okozott problémákért a Kibocsátó felelősség
nem terheli.
A kártyabirtokosok írásbeli értesítéseiket az alábbi címre kötelesek elküldeni: Kibocsátó
Ügyfélszolgálat: 6728 Szeged, Back Bernát utca 6. E-mail cím: ugyfelszolgalat@spajzelelmiszer.hu
Hacsak a jelen Általános Szerződési Feltételek másként nem rendelkeznek, a napokban
megállapított határidő alatt naptári napot, a hónapokban megállapított időtartam alatt naptári
hónapot kell érteni. Hacsak a jelen Általános Szerződési Feltételekből, vagy a
szövegkörnyezetből más nem következik, úgy az e-mail útján közölt kommunikáció a Felek egymás
közötti viszonyában írásbeli kommunikációnak minősül.
A Kibocsátó Törzsvásárló Program, valamint jelen Általános Szerződési Feltételek a magyar jog
hatálya alá esik.